آخرین ویرایش18 نوامبر 2020
Uncategorised

مشاوره مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران شرکت ها  و کارخانه جات و واحد های صنعتی و تولیدی می باشد. خبر خوب اینکه نیازی نیست شما حتما یک مدیر متولد شده باشید، یکی از شاخه های علم مشاوره به مدیریت می پردازد و مشاوران مدیریت نوین ترین روش های مدیریتی که بارها در محیطهای آزمایشگاهی و محیط های وواقعی تست شده اند و مبتنی بر روانشناسی و جامعه شناسی مباشند را دراختیار مدیران قرار میدهند. یکی از خدماتی که از مرکز مشاوره سید مصطفی میرحسینی می توانید دریافت کنید، مشاوره مدیریت منابع و نیروی انسانی می باشد. اما در این جلسات مشاوره چه چیزهایی می آموزیم ؟ در ادامه می توانید با نکاتی که در این مشاوره می آموزید آشنا شوید. همچنین در مورد اهمیت مشاوره مدیریت منابع انسانی بیشتر آشنا شوید.

برای تعیین وقت  مشاوره با ما تماس گرفته و اولین جلسه مشاوره را رایگان مهمان ما باشید

 

مشاوره مدیریت منابع انسانی چگونه می تواند به مدیران کمک کند ؟

با گسترش علم روانشناسی و جامعه شناسی این علوم در سایر لایه های زندگی بشر نیز نفوذ کرده است. بکارگیری این علوم در مقوله مدیریت میتواند بسیاری از چالش های کاری را در کسب و کار های مختلف برطرف کند و مانع به وجود آمدن مشکلات حاد شود. هر مدیری پس از طی چندین سال تجربه مدیریت بالاخره متوجه خواهد شد که منابع انسانی از اهمیتی حتی بالاتر از اموال و متعلقات شرکت برخوردار است. نیروی انسانی می تواند باعث شود که کسب و کار شما به عرش یا به فرش برسد میتوانند باعث شودند که زحمات شما بر بادرفته یا برعکس شکوفا شوند.

مدیریت منابع انسانی چیست ؟

مدل‌ها و نظرات مختلفی در مورد چرخه توسعه و مدیریت منابع انسانی وجود دارد. بعضی از این مدل ها، این پروسه را سه مرحله‌ای و شامل استخدام، نگهداشت و ارتقا دانسته، در مدلی دیگر چرخه شامل چهار مرحله‌ استخدام، هدایت و برنامه‌ریزی کار، توسعه مسیر شغلی و اتمام همکاری یا انتقال طبقه‌بندی کرده اند . در مدل دیگری چرخه توسعه منابع انسانی شامل استخدام، آموزش، انگیزش، ارزیابی و قدردانی می‌شود.

بنابراین مدیریت منابع انسانی  از نظر مختصصان مشاوره مدیریت ، فرایند برنامه‌ریزی شده فعالیت‌های مرتبط با منابع انسانی چون استخدام، آموزش، توسعه، جبران خدمات، انگیزش، ارتباطات و اجرا را نیز شامل می شود . وظیفه اصلی مدیریت منابع انسانی جذب، حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی با استعداد در سازمان و افزایش بهره‌وری سازمان است.

به طور کلی وظایفی که بر عهده مدیران میباشد و مراکز مشاوره مدیریت منابع انسانی سعی در بهبود آنها دارند به شرح زیر میباشد:

  •  برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی
  •  جذب و استخدام نیروی سازمانی
  • تجزیه و تحلیل شغل
  • آموزش و توسعه نیروی انسانی
  • جبران خدمات کل
  •  روابط کارمند و مدیر
  • مدیریت ریسک
  • مدیریت عملکرد

 

1 فکر در مورد “ مشاوره مدیریت منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *