آخرین ویرایش9 نوامبر 2020
مشاوره استخدام منابع انسانی

مشاوره رایگان برای کسب و کار های کوچک

مشاور شغلی چه کمکی می‌تواند به کسب و کار شما بکند؟

چرا مشاوره شغلی؟

تنوع شغل‌ها تاریخچه ای طولانی  دارد. نسل های قبل از ما این همه گزینه برای انتخاب شغل نداشتند، و با این سوال روبرو نبودند : از بین این همه گزینه مختلف، کدامیک مناسب حال من است؟

کدام شغل می‌تواند شغل رویایی من باشد و رضایت شغلی را برای من به ارمغان بیاورد؟

قطعا همه ما انتظار داریم که شغل ما علاوه بر اینکه درآمد خوبی داشته باشد ، هم راستا علایق و استعدادهای ما هم باشد. صحبت پدیده‌هایی مثل استعدادیابی و علاقه‌سنجی شاید ۲۰۰ سال پیش غیر متعارف به نظر میرسید، اما این روزها اوضاع خیلی فرق دارد.

در مسیر رسیدن به شغل رویایی، خیلی ها دچار سرگردانی می‌شوند. نمیدانند از شغل چه می‌خواهند و کدام شغل، همان شغلِ رویایی شان است؟

در میانه این سردرگمی و پیچیدگی، مشاور شغلی می‌تواند راهنمای شما در رسیدن به شغل رویایی باشد. گاهی یک مشورت شغلی درست‌، می‌تواند منجر به تصمیم گیری بسیار بهتری شود و هم باعث صرفه‌جویی در زمان و سایر منابع شود و هم زندگی را برای ما دلنشین‌تر کند.

چه موقع سراغ مشاور شغلی برویم؟

در وضعیت‌هایی مشابه وضعیت های زیر بهتر است سراغ یک مشاور شغلی خوب برویم:

وقتی از شغل فعلی راضی نیستیم و هفته‌هاست با زحمت زیاد و با بد و بیراه گفتن به خودمان و این روزگار از خواب بیدار می‌شویم.

سوال:  (از کارم بدم میاد، چی کار کنم؟)

وقتی تصمیم به تغییر شغل گرفته‌ایم ولی استرس تغییر شغل داریم و نمی‌دانیم دقیقا باید چطور این کار را انجام دهیم.

سوال : با مخالفت خانواده چه کنیم؟ (تعامل با اطرافیان در حین ایجاد تغییر در زندگی)

وقتی در حال تحصیل هستیم و متوجه شده‌ایم به هر دلیلی دوست نداریم در زمینه مربوط به رشته تحصیلی‌مان، فعالیت کنیم.

سوال: حالا باید چه کاری انجام دهیم؟ تغییر رشته یا ادامه تحصیل و تغییر در مقاطع بالاتر یا …؟ (ارشد بخونم یا نه؟) (ادامه تحصیل بدهم یا نه؟ دکترا بخوانم؟)

و موارد این چنین.

باور متفاوت در مورد روش رسیدن به شغل رویایی و نقش مشاوره شغلی چیست؟

داشتن شغل رضایت‌بخش تاثیر زیادی در احساس رضایت از زندگی دارد، قطعا خیلی بیشتر از فرمول‌های شیمی و انتگرال‌های ریاضی. اما چقدر برای ساختن مسیر شغلی رویایی خودمان وقت گذاشته‌ایم؟ جز رفتن در پی مسیری که دیگران میروند کارِ دیگری هم کرده‌ایم؟

با کمک تست‌های استعدادیابی که در وب سایت سیدمصطفی میرحسینی قرار داده شده راحت تر به شغل رویایی میتوانید دست پیدا کنید.

سوال مهم و پاسخی مهم تر

حالا چطور من به آن شغل برسم؟ بر فرض که نتیجه فلان تست می‌گوید من باید بروم نقاش بشوم، خب چگونه این کار را بکنم؟ از کدام مسیر بروم؟ واقعیت‌ها و محدودیت‌های زندگی‌ام را چه کنم؟

مشاور شغلی میتواند در طی زمان و با شنیدن حرف‌های مراجع، او را قدم به قدم در مسیر ساختن شغل رویایی همراهی کند.

در جلسه مشاوره شغلی و تحصیلی به دنبال چه باشیم؟

از مشاور در مورد روش‌های کسب مهارت‌های لازم در مسیر شغلی‌تان راهنمایی بخواهید. در مورد راه‌های شناخت علاقه‌ شغلی و روش‌های بررسی کیفیت این علاقه.

در مورد نحوه نوشتن رزومه و ارسال آن از مشاور کمک بگیرید.

از جلسه مشاوره شغلی با کلی ایده برای اجرا کردن و کلی موضوع برای فکر کردن بیرون بیایید. یادتان باشد مدیر پروژه طراحی مسیر شغلی شما هستید و مشاور شغلی در بهترین حالت، تنها یک مشاور خوب است، مدیر شمایید.

مشاوره شغلی آنلاین و تلفنی

در حال حاضر و با شرایط کنونی بهترین مشاوره، مشاوره غیرحضوری و آنلاین است، و باید این نکته رو همواره در نظر داشت که با شبکه های موجود ارتباطی میتوان به راحت ترین حالت ممکن از مشاوره استفاده کرد.

برگزاری جلسات مشاوره آنلاین به لطف نرم‌افزارهایی مثل skype یا imo و … به راحتی قابل انجام است. در مواردی که امکان مشاوره آنلاین نبود، مشاوره شغلی تلفنی هم میسر است. در این موارد هم مشاور و هم مشورت‌گیرنده باید تمرکز کافی داشته باشند و وجود یک کاغذ و خودکار برای هر دو طرف از ضروریات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *