آخرین ویرایش18 می 2020
مشاوره ساخت و ساز و املاک, مشاوره شغلی و توسعه شغلی

لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان – نکات و مراحل اداری

مراحل اداری لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان یکی از قسمت‌هایی هست که اگر مالکین و سازندگان یک دید کلی نسبت به آن داشته باشند درر انجام سریع پروسه و مراحل اداری سازمان آب به شما کمک خواهد کرد ، در ادامه به توضیح مراحل اداری لوله‌کشی آب و فاضلاب و بررسی نکات مراحل اداری سازمان آب و فاضلاب ساختمان  می‌پردازیم . ابتدا بر اساس قطر انشعاب و تعداد واحد نوسازی شده می‌بایست به سازمان آب و فاضلاب منطقه محل ملک مراجعه و درخواست خرید انشعاب آب دهید بعدازاین که ساختمان به مرحله لوله‌کشی آب و فاضلاب رسید ، در مرحله اجرا ابتدا می‌بایست سازنده به اداره سازمان نظام‌مهندسی مراجعه و برای گرفتن  برگه ناظر آب اقدام کند ، سازمان نظام‌مهندسی بر اساس درخواست موجود یک ناظر برای اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان معرفی کرده که نیروی فنی و اجرایی لوله‌کش آب و فاضلاب ساختمان می‌بایست با ناظر آب در هماهنگی کامل باشند تا در جزییات و نحوه اجرا بعداً سازنده و مجری لوله‌کش آب و فاضلاب ساختمان به مشکل نخورند  همچنین در انتها و بعد از اتمام لوله‌کشی می‌بایست سازنده  به سازمان آب و فاضلاب  مراجعه و برای حفاری و نصب انشعاب آب نامه‌های اداری مربوط را از سازمان آب و فاضلاب  گرفته و به شهرداری منطقه تحویل دهید.

بهترین روش لوله‌کشی چیست؟

روش لوله‌کشی  آب و فاضلاب ساختمان زیر سقفی نسبت به سایر روش‌ها بهتر است، چون دسترسی به لوله‌ها در زمان تعمیر یا نوسازی بسیار راحت است.

سرعت اجرای روش زیر سقفی کم‌تر است یا کف‌خواب؟

درروش کف‌خواب یا روباز به دلیل اینکه نیازی به اجرای اصول محاسباتی دقیق مانند زیر سقفی نیست سرعت عمل در اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان بیشتر است.

در کدام روش فشار کمتری به لوله فاضلاب وارد می‌شود؟

درروش زیر سقفی به دلیل اینک مصالح یا جسم سنگینی بر روی لوله  فاضلاب ساختمان قرار نمی‌گیرد، کمترین میزان فشار به سیستم فاضلاب وارد می‌شود.

اجرای کدام روش لوله‌کشی فاضلاب هزینه کمتری دارد؟

درروش زیر سقفی به علت زمان‌بر بودن، لزوم اجرای دقیق، دستمزد بالاتر لوله‌کش آب و فاضلاب ساختمان و همچنین استفاده از مواد و لوله‌های مرغوب هزینه اجرا بالاتر است.

 

نکات در مورد لوله کشی ساختمان:

  • حفظ ایمنی یکی از مهم‌ترین اصول در اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان است که باید موردتوجه قرار گیرد. لوله‌ها و اتصالات آب و فاضلاب ساختمان متصل به سیستم گرمایشی ساختمان باید به‌گونه‌ای قرار گیرند که در صورت انفجار کمترین آسیب به ساختمان وارد شود.
  • استفاده از فوم لوله مقاوم و پوشاندن لوله‌ها در سرما از مهم‌ترین نکات در سیستم اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان است زیرا گرما و سرمای زیاد به لوله‌ها آسیب‌زده و سبب کاهش طول عمر آن‌ها خواهد شد.
  • رعایت ایمنی، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی اقتصادی در اجرای  لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان ، استفاده بهینه از تأسیسات و جلوگیری از اشتباهات و دوباره‌کاری ازجمله مزیت‌های لوله‌کشی اصولی در لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان است.

ما در مقالات وب‌سایت گروه مشاوره شغلی و فردی سید مصطفی میرحسینی سعی کرده‌ایم هر آنچه می‌دانیم را در   اختیار شما قرار دهیم. چنانچه شما هم در زمینه مراحل لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان اطلاعاتی دارید، آن را برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید.با تشکر

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *